سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش سه گونه است: کتابی گویا و سنّتی دیرینه و«نمی دانم»[=اقراربه نادانی] . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
فاطمیه
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» زهرا علیها السلام در کلام محققین اهل سنت

حضرت فاطمه زهرا

زهرا علیها السلام در کلام محققین اهل سنت
1 . ابن صباغ مالکی: «در افتخار فاطمه همین بس که دختر پیامبر صلی الله علیه و آله خیرالبشر است، فاطمه‏ای که ولادتش پاک، و سیده است‏به اتفاق همه مسلمین .» (6)
2 . محمد بن طلحه شافعی: «دقت کن در آیه مباهله (7) و ترتیب و عبارات آن، و اشاراتی که به علو مقام فاطمه دارد، و چگونه او وسط قرار گرفته است، (چنانکه در حال رفتن بین پیامبر صلی الله علیه و آله و علی علیه السلام بود) تا مقام و منزلت او بیشتر روشن گردد .» (8)

3 . عباس محمود، العقاد المصری: «در هر دینی یک چهره از زن کامله وجود دارد که همه او راتقدیس می‏کنند . و گویا او نشانه خداوند بین مردان و زنان است، در مسیحیت چهره مریم پاکدامن، و در اسلام لاجرم آن چهره کامله فاطمه بتول می‏باشد . (9) »

4 . دکتر علی ابراهیم حسن: «در زندگی فاطمه انواع عظمتها را می‏بینیم که این عظمتها را همچون بلقیس و . . . از راه داشتن قصر و ثروت و زیبائی ظاهری به دست نیاورده است . و همچون عایشه، شهرت خویش را از راه رهبری جنگجویان (در جنگ جمل) ورویارویی با مردان به چنگ نیاورده، بلکه از راه حکمت و بزرگی شخصی خود، عالم را از حکمت و عظمت پر نموده است، حکمتی که مرجعش کتب فلاسفه و علماء نیست . بزرگی که ریشه‏اش پادشاهی و ثروت نیست‏بلکه از درون جانش و کمالات نفسش ریشه می‏گیرد . (10) »

آری او شخصیتی است که هر قدر فهم بشر در شناخت‏حقیقتش بیشتر فرو رود، با مسائل حل نشده و رازهای ناگشوده بیشتری روبرو می‏شود، و سرانجام عاجزانه باید بگویند که اندیشه‏ها از درک فضائل زهرا عاجزند .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد امین نوروزی ( چهارشنبه 91/2/6 :: ساعت 7:11 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

سیمای فاطمه(س) در روز قیامت
چهل حدیث درباره حضرت زهرا
آیینه لطافت هستی در ضمیر خاک
الگوی امام زمان(عج) کیست؟
فدک؛ فریادی فراتر از میراث
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 14
>> بازدید دیروز: 4
>> مجموع بازدیدها: 11041
» درباره من

فاطمیه

» آرشیو مطالب
اردیبهشت 91

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
علم و عرفان
نجم الدین علامه حسن زاده آملی
نسیم الهی (نفحات)
حکمت زلال

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب